sâmbătă, 27 iunie 2009

Despre minciuna (1)


Am stat mult si am cumpanit pana sa ma decid sa-mi scriu gandurile si in legatura cu alte subiecte. Am trait evenimente “interesante” in viata mea si m-am decis, intr-un final, sa ti le impartasesc si tie. Poate-ti vor fi de folos sau poate ca ai sa le consideri a fi un exemplu de infatuare “Toaxen”. In fine, imi asum riscurile de a fi pera expus comentariilor si am sa ma las in voia “tastaturii” si a gandurilor.
Ei bine, un rol important in aceasta decizie l-a jucat si o intamplare de astazi. Doi oameni despre care stiu ca au mintit s-au intalnit si n-au avut nici un fel de emotie la revederea lor. N-am putut sa nu ma intreb daca un cumva MINCIUNA face parte atat de puternic din viata noastra incat nici nu o mai sesizam, trecem pe langa ea fara sa ne mai pese, mintim fara regrete sau remuscari nici de moment nici ulterioare, daca un cumva “A MINTI” ne defineste de atat de multe ori incat uitam ce sau unde este adevarul. Da, da, da. Stiu. Filosofic vorbind n-o sa separ eu aici si acum adevarul de minciuna si nici n-am sa gasesc cine stie ce definitii ale celor doua concepte. Vreau doar sa ma lamuresc si eu cum functioneaza treaba asta pentru ca este al naibii de dureros sa fii mintit si apoi sa te confrunti cu ea. Sa lamurim o treaba de la bun inceput am mintit si eu (nu o data) si legat de subiecte grave care au condus la consecinte devastatoare uneori pentru cei din jur. Sigur, am avut sentimentul unei vini absolute, a unei dureri fizice atunci cand am fost pus in fata adevarului. Am observat oameni care nu simt insa nimic. Mint de ingheata apele si n-au nici o tresarire, NIMIC. Offf.
Am incercat sa-mi dau seama mereu care este mecanismul minciunii, ce ma determina sa mint, sa ascund adevarul. Ce ma determina ca si pus in fata adevarului ca continui sa neg evidenta, sa ma fofilez anost si nesimtit aruncand alte si alte minciuni. Ce ma determina sa fac asta? De unde vine nevoia unora de a minti la fiecare pas, de a denatura si scofalci adevarul, de a-l aseza intr-o forma in care doar ei il mai recunosc ca adevar? Hmmm? Ce sa fie oare aici? Suntem oare niste mincinosi congenitali? Vreau parerea ta aici si-ti multumesc pentru ajutor.
DA, eu cred ca a minti este ceva natural si cand spun minciuna ma refer la ascunderea adevarului sau ciuntirea lui. Am simtit de multe ori nevoia sa mint din bun simt, din eleganta, din dorinta de a un rani, din rautate, din vina sau din diverse alte sute de motive. Am facut-o si eu si cred ca ai facut-o si tu. Insa mereu m-am simtit vinovat, m-am simtit murdar si lipsit de “barbatie” atunci cand am facut acestea si mai ales atunci cand motivatia nu era deloc ”politicoasa”. Cum se face ca unii mint fara sa aiba nici un resentiment si fara sa simta nici o emotie? Asadar mintim cu totii cel putin o data pe zi si atunci de unde nevoia de adevar pe care o simt manifestandu-se la multi din jurul meu si la mine deasemenea?
Da, mintim pentru a obtine foloase de cele mai multe ori. Insa am fost si am mintit si fara nici un motiv anume. Pur si simplu n-am avut chef sa spun adevarul. Uneori a avut consecinte alteori asa a venit, asa s-a dus. Oare constanta minciunii in viata noastra un cumva creeaza o dependenta de ea si ne face sa ne schimbam felul de a fi? In cercul meu de apropiati mi se folosesc doua nume. Unul este “natural”, a fost folosit de toti de cand ma stiu, celalalt a trebuit sa-l adopt pentru a fi folosit ca o minciuna, pentru a-mi ascunde identitatea, pentru a insela “realitatea”. Slava cerului, ambele nume de botez pe care le port sunt minunate(Alexandru Cristian), insa atunci cand mi se spune pe cel folosit pentru a minti ma simt aiurea, ma simt apasat de numele asta. Numele n-are nici o vina, inseamna ca trebuie sa fie minciuna care sta in spatele folosirii lui. Concluzionez ca minciuna ma apasa, intrebarea este daca ma apasa doar pe mine sau ii apasa si pe altii din jurul meu care stiu adevarul, nu inteleg foarte bine motivele folosirii acelui nume in locul celui consacrat si constata ca n-am reactie.
Uite cateva intrebari pe care le am despre acest subiect. Asta este doar inceputul, propunandu-mi sa continui seria gandurilor mele. Iti astept comentariile si sper sa fie un dialog util si tie si mie.
Obiective marete!

vineri, 26 iunie 2009

Ingerul a vorbit (are cineva urechi sa-l auda?)

Primul pas pe care trebuie sa il faci ca sa obtii tot ce vrei de la viata este asta: Hotaraste-te ce vrei. – Ben Stein

Pregateste-te sa invingi


Pregateste-te sa invingi

Majoritatea “vanzatorilor” fac o greseala si o repeta neincetat: INCEP DE LA JUMATATATEA DRUMULUI – EI ACTIONEAZA.
Ei bine, este timpul sa schimbi ceva si-ti propun sa actionezi in sensul celor scrise de Jeffrey Gitomer – FII pregatit.

Fa-ti temele. Da, da, da, stiu. Si mie mi se spunea la fel. Am fost “batut la cap” cu chestia asta de mic si am ajuns sa le urasc sincer. Numai rostirea acestor cuvinte ma facea sa ma “zbarlesc”, insa, odata cu trecerea timpului, am inteles ca sa fii pregatit, sa te instruiesti, sa-ti pui intrebari si sa emiti ipoteze sunt actiuni care devin obligatorii pentru a avea succes. Studiaza tot ce poti despre cel cu care vei vorbi. Astfel vei putea sa adopti credibil postura “expertului” (postura despre care iti voi vorbi intr-un articol viitor).
Fii invingator! Nu fii vaicaret! Oamenii fug de vaicareti. Niciodata nu-i asculta. Ei un trezesc respectul nimanui. Aduna in preajma ta tot ceea ce este pozitiv. Un te plange ca un-ti merg vanzarile, sarbatoreste efortul si un victoria. Cauta solutii si nu te cantona in “problema”. Solutiile le poti gasi in carti, la seminarii, in cursuri, la colegi de succes, la prieteni, in jurul tau graviteaza toate solutiile de care ai nevoie. Intinde mana si foloseste-le.
Incepe ziua de lucru cu o seara inainte. Calca-ti hainele, aranjeaza-le, gandeste planul de actiune, pune-l pe hartie, vizualizeaza intreaga discutie, gaseste hibe si rezolva-le, reciteste materialele de prezentare, GANDESTE VANZAREA.
Trezeste-te devreme. Trezeste-te inaintea celorlalti. Fa bani in timp ce ei dorm. Lasa-ma cu vaicareala gen: ”Dar clientii mei se trezesc tarziu si n-are rost sa ma trezesc pera devreme”. Daca obiceiul tau este sa te dai jos din pat mai tarziu de ora 8 inseamna ori ca esti un intretinut sau ar fi bine sa fii pentru ca singur nu vei reusi niciodata.

Obiective marete

CĂRŢI CARE MERITĂ CITITE


CĂRŢI CARE MERITĂ CITITE



Dintre toate cărţile precizate mai jos le recomand ca primă lectură din toată inima pe următoarele:

Bettger, Frank – Cum am devenit expert în vânzări, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2003
Carnegie, Dale – Tehnici de a vinde, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2002
Clason, George S. – Cel mai bogat om din Babilon, Editura Amalteea, Bucureşti, 2004
Ditzler, Jinny S. – Cel mai bun an, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2001
Lelord, Francois, Andre, Christophe – Cum să ne purtăm cu personalităţile dificile, Editura Trei, Bucureşti, 1998
Singer, Blain – Cîinii Vânzărilor, Editura Amalteea, Bucureşti, 2004
Walsh, Neale Donald – Comuniune cu Dumnezeu, Editura For You, Bucureşti, 2000
Walsh, Neale Donald – Conversaţii cu Dumnezeu, Editura For You, Bucureşti, 2000 (3 volume)
Walsh, Neale Donald – Prietenie cu Dumnezeu, Editura For You, Bucureşti, 2000
Ziglar, Zig – Arta Vânzării, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2002
Maltz, Maxwell – Psiho-cibernetica, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 1999
Mandino, Og – Cel mai bun vânzător din lume, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2001


Quain, Bill – 10 reguli de încălcat & 10 reguli de urmat, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2003
Anderson, Walter – Curs practic de încredere, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 1999


Andersen, Arthur – Cele mai bune practici, Grupul Editorial Image, Bucureşti, 1998
Decker, Charles – Să câştigăm în afaceri cu Procter & Gamble, Editura Image, Bucureşti, 1999
Drucker, Peter – Inovaţia şi sistemul antreprenorial, Colecţia Băncii Naţionale, 1994
Hammer, Michael – Re-Engineering-ul Întreprinderii, Editura Tehnică, Bucureşti, 1996
Peters, Tom – The Circle Of Innovation, Alfred A. Knopf, New York, 1997




MANAGEMENT

Andersen, Arthur – Cele mai bune practici, Grupul Editorial Image, Bucureşti, 1998
Beatty, Jack – Lumea în viziunea lui Peter Drucker, Editura Teora, Bucureşti, 1998
Bennis, Warren & Nanus, Burt – Liderii – Strategii pentru preluarea conducerii, Editura Business Tech, Bucureşti, 2000
Blanchard, Kenneth & Johnson, Spencer – Manager la minut, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2001
Butler, Richard, Davies, Leslie – Strategic Investment Decisions, London, 1993
Covey R., Covey – Eficienţa în 7 trepte, Editura Allfa, Bucureşti, 2000
Covey R., Covey – Etica liderului eficient sau Conducerea bazată pe principii, Editura Allfa, Bucureşti, 2000
Decker, Charles – Să câştigăm în afaceri cu Procter & Gamble, Editura Image, Bucureşti, 1999
Drucker, Peter – Inovaţia şi sistemul antreprenorial, Colecţia Băncii Naţionale, 1994
Drucker, Peter – Realităţile lumii de mâine, Editura Teora, Bucureşti, 1999
Hammer, Michael – Re-Engineering-ul Întreprinderii, Editura Tehnică, Bucureşti, 1996
Johns, Gary – Comportament Organizaţional, Editura Economică, Bucureşti, 1998
Kiyosaki, T. Robert – Cadranul banilor, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2003
Kiyosaki, T. Robert – Tată bogat, tată sărac, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2003
Luchian, Daniel Gheorghe – Managementul în perioade de criză, editura Economică, Bucureşti, 1997
Lundin, William & Kathleen – Când oamenii deştepţi lucrează pentru şefi proşti, Editura Antet, Bucureşti
Mathis, Robert L., Nica, Panaite C., Rusu, Costache – Managementul Resurselor Umane, Editura Economică, Bucureşti, 1997
Mullins, Laurel – Management and Organisational Behavior, Pittman Publishing, London, 1996
Peter J., Laurence – Principiul lui Peter – Cum funcţionează o ierarhie, Editura Humanitas, Bucureşti, 1999
Peter, Lawrence, Hull, Raymond – Principiul lui Peter, Editura Humanitas, Bucureşti, 1999
Peters, Tom – In Search Of Excellence, Warner Books, New York, 1984
Peters, Tom – The Circle Of Innovation, Alfred A. Knopf, New York, 1997
Quain, Bill – 10 reguli de încălcat & 10 reguli de urmat, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2003
Smye, Marti – You Don’t Change A Company By Memo, Key Porter books limited, Canada, 1994
Tichy, M. Noel – Liderul sau arta de a conduce, Editura Teora, Bucureşti, 2000
Toffler, Alvin – Puterea în mişcare, Editura Antet, Bucureşti, 1995
Toffler, Alvin – Şocul viitorului, Editura Antet, Bucureşti, 1995



DEZVOLTARE PERSONALĂ

Anderson, Walter – Curs practic de încredere, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 1999
Bettger, Frank – Cum am devenit expert în vânzări, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2003
Carnegie, Dale – Lasă grijile, începe să trăieşti, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2000
Carnegie, Dale – Secretele succesului, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2000
Carnegie, Dale – Tehnici de a vinde, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2002
Chaffee, John – O călăuză sigură, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 1999
Clason, George S. – Cel mai bogat om din Babilon, Editura Amalteea, Bucureşti, 2004
Deep, Sam, Susman, Lyle – Să acţionăm inteligent, Editura Polimark, Bucureşti, 1996
Ditzler, Jinny S. – Cel mai bun an, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2001
Glaser, William – Cum să alegem fericirea, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2000
Goleman, Daniel – Inteligenţa emoţională, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2001
Hill, Napoleon – De la idee la bani, Editura Curtea veche, Bucureşti, 1998
Holmes, Ros & Jeremy – Ecologia stărilor sufleteşti, Editura Humanitas, Bucureşti, 2001
Johnson, Spencer – Cine mi-a luat caşcavalul?, Editura Curtea veche, Bucureşti, 2002
Lee, Blaine – Principiul puterii – Impune-te cu onoare!, Editura Allfa, Bucureşti, 2001
Lelord, Francois, Andre, Christophe – Cum să ne purtăm cu personalităţile dificile, Editura Trei, Bucureşti, 1998
Maltz, Maxwell – Psiho-cibernetica, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 1999
Mandino, Og – Cel mai bun vânzător din lume, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2001
Mawell, John C. – Dezvoltă liderul din tine, Editura Amaltea, Bucureşti, 2001
Miller, Timothy – Bucură-te de ceea ce ai – Cum să-ţi controlezi sentimentele şi să-ţi modelezi gândurile, Editura Humanitas, Bucureşti, 1999
Peale Vincent, Norman – Forţa gândirii pozitive, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 1999
Peale Vincent, Norman – Spune „Pot” şi vei putea, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2001
Pease, Allan – Întrebările sunt, de fapt, răspunsuri, Editura Curtea veche, Bucureşti, 2001
Peck, M. Scott – Drumul către tine însuţi, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2001
Rechtschaffen, Stephen Dr. – Cealaltă faţă a timpului – Cum să-ţi faci mai mult timp să-ţi trăieşti viaţa, Editura Amaltea, Bucureşti, 1999
Robbins, Anthony – Putere nemărginită, Editura Amaltea, Bucureşti, 2001
Salome, Jacques – Dacă m-aş asculta, m-aş înţelege, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2002
Salome, Jacques – Vorbeşte-mi, am atâtea să-ţi spun, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2002
Schwartz, David – Puterea magică a gândului, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2000
Scott, Steven K. – Paşi simpli către vise imposibile, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2000
Singer, Blain – Cîinii Vânzărilor, Editura Amalteea, Bucureşti, 2004
Walsh, Neale Donald – Comuniune cu Dumnezeu, Editura For You, Bucureşti, 2000
Walsh, Neale Donald – Conversaţii cu Dumnezeu, Editura For You, Bucureşti, 2000 (3 volume)
Walsh, Neale Donald – Prietenie cu Dumnezeu, Editura For You, Bucureşti, 2000
Wenger, Win & Poe, Richard – Factorul Einstein – O metodă dovedită de creştere a inteligenţei, Editura Amaltea, Bucureşti, 2001
Ziglar, Zig – Arta Vânzării, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2002
Ziglar, Zig – Dincolo de vârf, Editura Curtea Veche, Bucureşti, 2000



LITERATURĂ MOTIVAŢIONALĂ


Canfield, Jack, Hansen, Mark Victor – Supă de pui pentru suflet de copil, Editura Amaltea, Bucureşti, 2001
Canfield, Jack, Hansen, Mark Victor – Supă de pui pentru suflet de femeie, Editura Amaltea, Bucureşti, 2001
Canfield, Jack, Hansen, Mark Victor – Supă de pui pentru suflet, Editura Amaltea, Bucureşti, 2001
Canfield, Jack, Hansen, Mark Victor – Supă de pui pentru suflete tinere, Editura Amaltea, Bucureşti, 2001
Canfield, Jack, Hansen, Mark Victor – Supă de pui pentru sufletul îndrăgostiţilor, Editura Amaltea, Bucureşti, 2001
Coelho, Paulo – Alchimistul, Editura Nemira, Bucureşti, 2000
Herbert, Frank – Dune şi Mântuitorul Dunei, Editura Nemira, Bucureşti, 1998
Mandino, Og – Al doisprezecelea înger, Editura Cartea Veche, Bucureşti, 2001
Mandino, Og – Alegerea, Editura Cartea Veche, Bucureşti, 2001
Redfield, James – Profeţiile de la Celestine, Editura Mix, Bucureşti, 2000
Walsh, Neale Donald – Momente de graţie, Editura For You, Bucureşti, 2001

10 metode simple de a-ti dubla vazarile


10 metode simple pentru a-ti dubla vanzarile

Esti un vanzator bun? “Normal”. Ai si argumente pentru asta: tocmai ce ti-ai luat un nou credit pe care il platesti regulat, conduci o masina noua si esti tare mandru de tine.
Ai un plan pentru a deveni si mai bun? “Du-te, ma…”. Corect, o merit. Daca iti merge asa de bine ce-mi vine mie sa-ti spun ca se poate si mai bine. Ma duc unde m-ai trimis si nu-ti las decat aceste 10 metode prin care poti sa scapi de monotonia in care traiesti, de lipsa de orizont care te impresoara fara a prinde de veste, care iti poate dubla vanzarile in doar un an de zile si care iti va aduce o masina mai buna, respectul celor din jur si timp pentru a fi mai aproape de cei dragi.

Metoda 1. Citeste despre atitudinea pozitiva 15 minute pe zi. 1% din timpul unei zile “da-le” unor Carnegie, Hill, Ziglar, Peale. Vanzatorul de succes se diferentiaza de ceilalti prin atitudine, iar atitudinea pozitiva face din tine un mult mai bun vanzator.

Metoda 2. Citeste lunar cate o carte despre vanzari. Alte 15 minute pe zi. Gasesti pe blogul meu o serie de carti pe care ti le recomand la fel cum mi-au fost si mie recomandate de bunul prieten Rares (un extraordinar trainer cu care sunt mandru de a fi coleg)

Metoda 3. Citeste lunar cate o carte despre dezvoltarea personala. Inca 15 minute pe zi. Dezvolta-ti bagajul de cunostinte legate de vanzari in paralel cu deprinderea de obiceiuri sanatoase legate de viata ta. Gasesti in lista de pe blog titluri si autori.

Metoda 4. Citeste anual o carte despre creativitate. Diferentiaza-te de colegii tai si prin creativitatea de care dai dovada.

Metoda 5. Participa la 4 seminare despre vanzari pe an. Investeste in autoperfectionare, invata lucruri noi alaturi de alti oameni care studiaza.

Metoda 6. Asculta CD-uri si casete despre vanzari cand esti la volan. Repetitia este “mama” vanzarii, iar rezultatele apar daca aplici imediat ceea ce inveti.

Metoda 7. Inregistreaza-te cand citesti o carte despre vanzari. E important sa te auzi vorbind, sa spui cu glas tare ceea ce tocmai citesti. Astfel vei putea sa te urmaresti “la rece” aplicand ceea ce tocmai ai citit.

Metoda 8. Lipeste undeva la vedere un biletel cu obiectivele tale si reciteste-le zilnic. Ai dreptate, intai trebuie sa stii care-ti sunt obiectivele. Defineste-le, da-le consistenta si urmareste-le cu ambitia unui invingator.

Metoda 9. Participa la intalniri saptamanale despre vanzari impreuna cu colegii si colaboratorii tai. Schimbul de idei intre colegi aduce o multime de beneficii, te ajuta sa-ti imbogatesti cunostintele in timp real, sa-ti verifici perceptii legate de vanzari, sa certifici cu ajutorul celorlalti tehnicile aplicate.

Metoda 10. Inregistreaza-te facand o vanzare. A te revedea “la lucru” te ajuta sa eviti eventualele greseli, sa-ti imbunatatesti tehnicile, sa le adaugi “nuante” si sa gasesti cele mai bune cai de exprimare.

10 cai simple care iti ocupa cel mult 3% din timpul tau, dar care te vor ajuta sa cresti in activitatea ta. Aplica-le 6 luni si mai vorbim dupa aceea.

Obiective marete.