6 lucruri pe care sa le faci pentru a nu-ti scadea vanzarile din “vina” pretului.
Te-ai “lovit” des de obiectii legate de “pret” ? Pretul concurentei parea imbatabil ? Te-ai plans pentru ca muncesti pentru compania care are cel mai mare pret ? Normal, da ! Altfel,n-ai fi in vanzari :) Ei bine, obiectia aceasta este complexa, este cauzata de o multime de elemente pe care oricand le poti scapa din vedere sau nu-ti sunt spuse: nevoie reala a clientului, posibilitatea de a cumpara, planuri nemarturisite, valoare a serviciului, valoare personala, perceptia clientului asupra a ceea ce cumpara, neadevaruri spuse de client si evaluarea facuta de tine.
Am 6 pasi concreti pe care sa-i faci pentru a tripla numarul clientilor care nu se mai “lovesc” de pret.
1. Sustine pretul oferit drept pret real: « Am sa va spun de ce… »
2. Foloseste acest pret ridicat ca argument pentru cumparare : « Dumneavoastra veti beneficia de cele mai bune servicii care constau in … si asta inseamna pentru dumneavoastra ca veti castiga … »
3. Foloseste declaratii : « Clientii mei, care au platit acest pret spun ca … »
4. Vinde avantajul competitiv,nu pretul : « Reprezint singura compania care va poate oferi …Produsul meu este singurul de pe piata care va poate oferi …»
5. Vinde adresandu-te factorului de decizie in baza unei bune relatii : « Pentru a va servi dupa vanzare, in maniera asteptata, avem urmatoarele solutii …»
6. Vinde orice,dar nu pretul. Vorbeste depre calitate,valoare practica si costuri globale. Daca nu oferi pretul cel mai mic, atunci trebuie sa oferi valoarea cea mai buna, costuri globale cele mai scazute si produsul cel mai bun. Nu uita de servicii, ACESTEA TE DESPRIND DE CONCURENTA.
Statistica arata ca 74% din reducerile de pret sunt initiate de agentul de vanzari, nu de client si ca, in majoritatea cazurilor, rezistenta la pret vine tot din partea agentilor,nu din partea cumparatorilor. Jeffrey Gitomer a propus o intrebare pentru a te asigura ca succesul vanzarii este mai aproape de tine. Am folosit-o de fiecare data inainte de a vorbi despre pret si ... FUNCTIONEAZA, vanzarile mi-au crescut fantastic. “Domnule Client, daca ar exista diferente de pret peste ceea ce puteti oferi cat de bune trebuie sa fie produsul si serviciul pentru a renunta la criteriul pretului?” Probabil nu intotdeauna raspunsul iti este favorabil, insa ce ai de pierdut daca intrebi?
Pretul nu este legat numai de relatie sau de produs, ci de banii clientului.Clientul nu-si va deschide portofelul inainte de a stii exact pe ce da banii, nu se va simti in siguranta, inainte de a percepe o valoare mai mare si de a-si da seama ca riscul este minor sau nul. Clientul face orice pentru a-si proteja banii, la fel cum o faci si tu, dar asa cum nici tu nu cumperi intotdeauna la pretul cel mai mic, nici el nu o va face. Creste-ti vanzarile, intelegandu-ti clientii!
In articolul urmator am sa-ti ofer 5 intrebari la care sa-ti raspunzi inainte de a pleca la client.Pregateste-te sa fi mai pregatit :)
Obiective marete.
Cu drag,
Cristian
Te-ai “lovit” des de obiectii legate de “pret” ? Pretul concurentei parea imbatabil ? Te-ai plans pentru ca muncesti pentru compania care are cel mai mare pret ? Normal, da ! Altfel,n-ai fi in vanzari :) Ei bine, obiectia aceasta este complexa, este cauzata de o multime de elemente pe care oricand le poti scapa din vedere sau nu-ti sunt spuse: nevoie reala a clientului, posibilitatea de a cumpara, planuri nemarturisite, valoare a serviciului, valoare personala, perceptia clientului asupra a ceea ce cumpara, neadevaruri spuse de client si evaluarea facuta de tine.
Am 6 pasi concreti pe care sa-i faci pentru a tripla numarul clientilor care nu se mai “lovesc” de pret.
1. Sustine pretul oferit drept pret real: « Am sa va spun de ce… »
2. Foloseste acest pret ridicat ca argument pentru cumparare : « Dumneavoastra veti beneficia de cele mai bune servicii care constau in … si asta inseamna pentru dumneavoastra ca veti castiga … »
3. Foloseste declaratii : « Clientii mei, care au platit acest pret spun ca … »
4. Vinde avantajul competitiv,nu pretul : « Reprezint singura compania care va poate oferi …Produsul meu este singurul de pe piata care va poate oferi …»
5. Vinde adresandu-te factorului de decizie in baza unei bune relatii : « Pentru a va servi dupa vanzare, in maniera asteptata, avem urmatoarele solutii …»
6. Vinde orice,dar nu pretul. Vorbeste depre calitate,valoare practica si costuri globale. Daca nu oferi pretul cel mai mic, atunci trebuie sa oferi valoarea cea mai buna, costuri globale cele mai scazute si produsul cel mai bun. Nu uita de servicii, ACESTEA TE DESPRIND DE CONCURENTA.
Statistica arata ca 74% din reducerile de pret sunt initiate de agentul de vanzari, nu de client si ca, in majoritatea cazurilor, rezistenta la pret vine tot din partea agentilor,nu din partea cumparatorilor. Jeffrey Gitomer a propus o intrebare pentru a te asigura ca succesul vanzarii este mai aproape de tine. Am folosit-o de fiecare data inainte de a vorbi despre pret si ... FUNCTIONEAZA, vanzarile mi-au crescut fantastic. “Domnule Client, daca ar exista diferente de pret peste ceea ce puteti oferi cat de bune trebuie sa fie produsul si serviciul pentru a renunta la criteriul pretului?” Probabil nu intotdeauna raspunsul iti este favorabil, insa ce ai de pierdut daca intrebi?
Pretul nu este legat numai de relatie sau de produs, ci de banii clientului.Clientul nu-si va deschide portofelul inainte de a stii exact pe ce da banii, nu se va simti in siguranta, inainte de a percepe o valoare mai mare si de a-si da seama ca riscul este minor sau nul. Clientul face orice pentru a-si proteja banii, la fel cum o faci si tu, dar asa cum nici tu nu cumperi intotdeauna la pretul cel mai mic, nici el nu o va face. Creste-ti vanzarile, intelegandu-ti clientii!
In articolul urmator am sa-ti ofer 5 intrebari la care sa-ti raspunzi inainte de a pleca la client.Pregateste-te sa fi mai pregatit :)
Obiective marete.
Cu drag,
Cristian